Marum 4, bloedeloos! [02-03-2024]

9363EH
MARUM
tel. 0594-642163

Zo, en daar deed vandaag de lente het gordijntje een klein eindje omhoog. Droog weer en een lekker zonnetje. Ideale ingrediënten voor een mooi potje voetbal tegen laagvlieger BSVV dat op de voorlaatste plaats mag bivakkeren. Op papier een “makkie” zou je dan meestal zeggen maar direct aan toevoegend pas maar op voor onderschatting of iets dergelijks. De uitwedstrijd werd in ieder geval met 1-4 gewonnen.

Alvorens de wedstrijd wordt opgetekend een aantal huishoudelijke mededelingen.We hebben nogal last van lichamelijke mankementen. Auke was net ziek geweest (kan je niks aan doen). Anco eveneens in de lappenmand met een of andere paardenaandoening aan zijn hak. Jakob had ook iets. Erik is er helaas voor wat langere tijd uit door een echte blessure. Daarnaast begreep dat Ronald wel ging voetballen met op knappen staande hamstrings, je moet het maar durven op deze leeftijd!!!!!! Toch stond er weer heel wat ervaring op het veld. Iets van 500 jaar geloof ik. Tel daar de leeftijd van de scheids bij op en je schuurt zo maar tegen de 600 jaar aan. In ieder geval was het veld vandaag bar slecht. En eigenlijk is dat elk jaar zo in deze periode van het jaar. Het veld komt net uit de winter en is wel toe aan een beurt. Voor de duidelijkheid, een beurt met een roller waarbij een trekker over het veld rijdt met een wals achter zich aan zodat de hobbels worden uitgevlakt. Ik moet dit even toelichten want het niveau in dit team is dusdanig dat als je het woord “beurt” gebruikt…….. nou ja u snapt het wel.
Wissels : Floris, Afram, Guillermo en Mo

Jasper

Roel                                     Ronald                                   Klaas

Arnoud

Damian                                Sjouke                                   Rinze

Niels

Arnold                                Jacco

Ik had wel zin in een lekker potje met veel doelpunten van onze kant. Hoe hard werd mijn hoop de grond ingetrapt. Het slechte veld liet ons favoriete spelletje niet echt toe. Maar het feit dat BSVV de bus voor het doel zou parkeren hielp zeker niet mee. Dit hield het team uit Bovensmilde helaas de hele wedstrijd vol met sporadische uitbraken die door onze verdedigers vakkundig de nek werden omgedraaid. Jasper zou een rustige middag tegemoet gaan. Meestal pen ik wel behoorlijk wat aantekeningen in mijn boekje maar ik moest echt zoeken naar hoogtepunten. Arnold en Niels lieten de eerste minuten van zicht horen met speldenprikken. De 20e minuut mochten we wel een Bergkamp aanname van Arnold noteren in de 16 na een goede bal van Niels maar u raad het al, naast. Tegen het eind van de 1e helft zagen we zowaar een serieus schot van Arnoud die ik wel kon waarderen. De pressie werd dusdanig voor BSVV dat we zelf nog maar met twee man op de middenlijn stonden. Full press zeg maar. Tot mijn spijt geen goals, dan maar in de tweede helft.

De 2e helft begon met een raar moment van BSVV. De keeper deed nogal aan opzichtig tijdrekken. Gewoon de bal aan de voet in zijn zestienmeter gebied. En maar niks doen. Dan moet je niet bij Klaas Tjalsma zijn die deze wellicht onsportieve actie op 6e klasse niveau zeker niet kon waarderen. De leidsman Vogelzang was scherp vandaag. Nadat we de keeper hadden gedwongen om de bal toch maar in de handen te nemen volgde uiteraard een uittrap. Deze werd door de scheidsrechter als hands aangemerkt net over de zestien meter lijn. Een mooi plek voor een mooie vrije trap. Afram en Sjouke hadden een plannetje gemaakt. Afram veinsde het schot maar legde de bal stiekum opzij waarna Sjouke vol op de bal roffelde. Helaas via een BSVVer verwerkt tot corner. Idee, goed. Uitvoering, goed. Resultaat, kon beter. We houden het positief!
Er waren mogelijkheden. De beste was van Arnoud, een schot van 25 meter strak op de lat. Deze had een beter lot verdiend. Vlak voor tijd een vrije bal van Floris die over de  verdediging van BSVV vloog maar waar Ronald de bal net niet goed raakte om 5 minuten voor tijd de winde treffer te maken.

Het was niet veel vandaag, matig voetbal tegen een muur waar we nauwelijks doorheen konden komen. En dan blijft helaas de brilstand over.

De Zwarte Parel

MVP : Arnoud Guiteneau, als verdediger 2 mooie schoten geproduceerd waarvan 1 op de lat. Maar daarnaast ook de nul gehouden, en bijna al zijn directe duels in winst omgezet. Mooi om naar te kijken is dat hij dat ook soms wel een beetje op onorthodoxe wijze uitvoert.

Scoreverloop: NVT