(wad)anders!

9164KJ
BUREN FR
tel. 0519-542537

De MO17 van SV Marum, die op het Oene Schrieler-toernooi vorige week vrijdag nog kampioen werden, had als enige team een competitie wedstrijd afgelopen zaterdag en wel tegen Geel Wit (Ameland).

Met het besef dat Ameland een winter heeft waarin je eerder een zonnebrandcrème dan een muts nodig hebt, stapten de meiden en leiders vol goede moed om 12.00 uur 's ochtends op de boot. Alsof de boot een tijdmachine was, begonnen ze om 14.00 uur met de aftrap tegen Geel Wit in Nes (Ameland). Het eilandmotto leek te zijn: "Geen haast, alsof de klok op pauze stond."

Aangezien dit het enige spektakel op het eiland was, zat de kantine afgeladen vol met publiek, inclusief enkele verdwaalde toeristen die waarschijnlijk dachten dat dit de lokale versie was van een voetbalwereldkampioenschap.

De meiden van Ameland kwamen tegen de verhouding  in op een voorsprong van 2-0. Gelukkig dat Jaline snel voor de pauze er nog 1 inschoot. Rust stand 2-1. De meiden van SV Marum kwamen sterker uit de kleedkamer dan dat ze er in gingen en al snel kwam de gelijkmaker 2-2 wederom JAline, waarna Thirza met een afstandsschot de wedstrijd besliste. Eindresultaat: 2-3, met de eerste punten van fase drie binnen.

Na een verfrissende douche en een snelle opknapbeurt was het tijd om Nes onveilig te maken en deze sportieve triomf af te sluiten bij het befaamde Mets, waar een patatje en een visje op hen wachtten. Een vleugje eilandgevoel, gemengd met de zoete smaak van succes op dit buitengewoon sportieve dagje uit.